Als de koning en de koningin hun nieuwe opvolger willen uitkiezen, blijkt dit nog een hele opgave. Het Theaterproject is een meerdaagse productie waarin alle leerlingen van school een eigen rol spelen. (Dit project is momenteel alleen nog te boeken in de maand juni 2020)
Verhaal

Lang geleden leefden eens een koning en een koningin samen met hun zeven kinderen. Omdat de koning al op leeftijd begon te raken, besloot hij samen met de koningin dat het tijd werd om een opvolger aan te wijzen. De kinderen werden bij elkaar geroepen en een nieuwe opvolger werd aangewezen. Maar de meeste kinderen hadden andere plannen. Ja, behalve Truus dan, maar dat was een geval apart. De koningin was volledig overstuur, hoe moest dat nu? Toen kwamen de kinderen bij elkaar om een oplossing te verzinnen. De koning en uiteindelijk ook de koningin waren zo blij met deze oplossing, dat ze een groot feest gaven met allerlei artiesten. Zo leefden ze daar,

in een land hier ver vandaan, nog lang en. . .

Inhoud

Alle groepen van de basisschool spelen mee in een onderdeel van het verhaal, er is een groepje van 8 kinderen dat steeds terugkomt als rode draad: de koning en een groep prinsen en prinsessen. De rol van koning wordt gespeeld door een van de acteurs van Xapp.

Op de eerste projectdag werken de kinderen in een circuitvorm aan verschillende onderdelen van de theatervoorstelling. De volgende dag vindt er op school onder andere een generale repetitie plaats en eindigt de dag met een spetterende voorstelling waar ouders en andere belangstellenden voor uitgenodigd worden.

Hiervoor is een theater- of podiumzaal het meest geschikt. Xapp zorgt voor de technische ondersteuning. De complete voorstelling wordt  opgenomen en op DVD gezet. Ouders kunnen deze DVD via Xapp bestellen.

Als onderdeel van het Xapp TheaterProject wordt door één groep (meestal groep acht) een VideoClip opgenomen. Met professionele apparatuur worden er opnames gemaakt, waar een videoclip van gemonteerd wordt. De clip wordt als afsluiting van de voorstelling vertoond.

De kosten van dit project zijn afhankelijk van het aantal deelnemende leerlingen, het aantal projectdagen, het tijdstip van de voorstelling en de benodigde technische ondersteuning. Wij maken graag een offerte op maat voor u. Prijsindicatie vanaf € 1.200,-

Interesse in het Xapp Theaterproject? Neem contact met ons op voor uitgebreide informatie en een vrijblijvende offerte.

Vaak komen onze projecten in aanmerking voor subsidie. Voor subsidie aanvragen kunt u terecht bij uw gemeente, provincie of Centrum voor de Kunsten.