Leren van personen van vroeger

Kritiek en complimenten geven klinkt simpel. Feedback geven en ontvangen ook. Maar in de praktijk blijkt dat je dit stap voor stap moet aanleren om dit goed te doen. Één of meerdere Jeugdtheaterschool-docenten van Xapp komen een dag op school voor een workshop met rollenspel voor groep 1 tm 8.

Groep 1&2 (3437, 3142, 3320), Schimmenspel
Jouw eigen leven verbeeld in 2D: van geboren worden, kleuter zijn, piloot en eindigen met een mooie reis? De geschiedenis van jezelf in de toekomst.

Groep 3&4 (862), Standbeeld van een held
Wie is jouw held. Wat maakt een held? Wij onderzoeken dit  droommiddel van heldendicht. Alle epen worden verzameld in een epos-krant die de groep uitbrengt.

Groep 5&6 (113, 722, 635), Rap-performance
Rappen als vorm om een mening te verkondigen of misstanden aan de kaak te stellen. Van het schrijven van een rat tot het uitvoeren ervan op video.

Groep 7&8 (372, 127): Rollenspel Macht en gezag
Macht en gezag onderzoeken we door middel van improviseren met status. Status is iets wat je krijgt en niet kunt pakken…

1 dag: €450,-
2 dagen of 2 docenten op 1 dag: €750,-
3 dagen of 3 docenten op 1 dag: €950,-

Minimaal één schooldag komen één of meerdere docenten op school. Het is mogelijk dat de docent alle lessen uitvoert of alleen de start verzorgt waarna de eigen leerkracht verder gaat. Voorafgaand aan de workshops is er altijd overleg en afstemming met de school.