Als een groep kinderen strafregels moet schrijven, ontstaat er een verhaal waaraan ze nooit meer helemaal kunnen ontsnappen. “Mag ik nog wat strafwerk” is een professionele musical met een spannend verhaal en eigentijdse liedjes. Een project dat uniek in Nederland is, speciaal voor de school die iets te vieren heeft.
Verhaal

musical in de basisschool

In een klaslokaal dreunen kinderen de tafel van zes op. Dan zwaait de deur open, een aantal kinderen komt te laat. Zij moeten nablijven. Het voltallige docententeam bespreekt wat er met ze moet gebeuren: “strafwerk is het enige dat werkt!” De laatkomers mogen kiezen: of ze schrijven 500 keer een regel over, of ze verzinnen een goed opstel. De keuze is snel gemaakt, alleen Edith gaat voor de strafregels. Al snel is iedereen in zijn eigen verhaal verdiept.

In het klaslokaal zijn de kinderen klaar met hun verhaal. Iedereen lijkt tevreden, alleen Bobbie en Sophie kijken elkaar vragend aan: “Mag ik nog wat strafwerk?”

Inhoud

Verspreid over een aantal weken komt Xapp negen dagen langs om met de kinderen van groep 4-5 tot en met groep 8 de musical in te studeren. De docenten van Xapp werken steeds met een groep leerlingen, terwijl de rest van de school gewoon in bedrijf is. Per voorstelling kunnen maximaal 70 kinderen meespelen. Bij grotere groepen worden er dus twee voorstellingen gespeeld. Natuurlijk worden ouders en andere belangstellenden voor deze voorstelling uitgenodigd. Xapp zorgt voor de juiste aankleding en technische ondersteuning. De complete voorstelling wordt opgenomen en op DVD gezet. Ouders kunnen deze DVD via Xapp bestellen.

musicalproject

De kosten van dit project zijn afhankelijk van het aantal deelnemende leerlingen, het tijdstip van de voorstelling en de benodigde technische ondersteuning. Wij maken graag een offerte op maat voor u. Prijsindicatie vanaf € 2.000,-

Interesse in het Xapp Musicalproject? Neem contact met ons op voor uitgebreide informatie en een vrijblijvende offerte.

Vaak komen onze projecten in aanmerking voor subsidie. Voor subsidie aanvragen kunt u terecht bij uw gemeente, provincie of Centrum voor de Kunsten.